Ligg lågt

Tankar och reflektioner från andra sidan jorden

Tänkte...

Kategori: Allmänt

På den här bloggen  tänkte ja skriva lite om saker jag tror dem flesta svenskar skulle reagera på om dem kom till Amerika. Mest keffa saker, gillar inte Amerika så mycke, o tycker jag kan säga att jag inte gillar landet efter att ha bott här i fyra månader. Jag gillar inte Amerika men jag älskar Hawaii, det här stället skulle vara så mycke bättre om det aldrig hade varit en del av Amerika, alternativt blev självständigt efter att ha varit ett protektorat. Mentaliteten hos amerikaner är sjuk. Allmänbildning borde vara ett grundämne i skolan. För några dagar sen hade jag en konversation med en amerikansk vän till mig. Efter lite prat om våra bakgrunder så frågade han om folket i Gambia var civiliserade. Vem frågar nåt sånt? Men blev inte så lack, tyckte mest synd om den där ignoranta killen från norra Amerika. Kändes inte alls som rasism, bara ignorans.
Kommentera inlägget här: